اهداف برگزاری جشنواره
1. توسعه وتعمیق فرهنگ تولید محتوای الکترونیکی واستفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یادگیری
2. ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی و پرورش توانمندیهای معلمان، دانشآموزان، دانشجو معلمان و مدرسان در تولید مواد و رسانههای الکترونیکی یادگیری
3. تولید مواد و رسانههای یادگیری متناسب با نیاز معلمان و دانشآموزان و استفاده از آنها در فرآیند تدریس
4. زمینهسازی برای مشارکت فعال معلمان و مربیان در تولید، تکمیل و غنیسازی مواد و منابع متنوع یادگیری
5. توانمندسازی مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری در نیل به وضع مطلوب در تولید و بهرهبرداری از مواد و رسانه های یادگیری، مراکز و منابع متنوع یادگیری.
6. ایجاد زمینه استفاده از مواد و رسانههای آموزشی مبتنی برفناوریهای آموزشی در فرآیند یاددهی-
نحوه شرکت در جشنواره
1. مطالعه راهنما
2. تکمیل فرم شرکت در جشنواره
3. دریافت و ذخیره نسخه چاپی حاوی کد رهگیری
4. تحویل دو نسخه از محصول تولیدی همراه با نسخه چاپی فرم تکمیلشده به نماینده منطقه محل تحصیل یا اشتغال
شیوه اجرا
گروه های شرکت کننده
1. دانش آموزان
دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدائی
دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم
هنرجویان هنرستان های فنی، حرفه ای و کاردانش
تبصره : دانش آموزان شامل کلیه مدارس استثنایی، مدارس غیر دولتی و دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان نیز می شود
2. معلمان (مربیان)*
آموزگاران و دبیران دوره ابتدائی ، و متوسطه اول و
معلمان مدارس استثنایی ، غیر دولتی و استعدادهای درخشان
هنرآموزان هنرستان های فنی؛ حرفه ای و کاردانش
مدرسان دانشگاه فرهنگیان
کارکنان آموزشی شاغل در ادارات آموزش و پرورش
*در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، «معلم» و «مربی» مترداف هم به کار رفته است.
3. دانشجویان
دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
تبصره1 : دانش آموزان و معلمان و دانشجویان می توانند محصول خود را به صورت کار اشتراکی )دانش آموز، معلم، دانشجو، مدرس ( ارائه نمایند.
تبصره2 : معلمان مدارس غیردولتی پس از دریافت تائیدیه از مدرسه محل خدمت می توانند از طریق مدرسه محصول خود را در جشنواره شرکت دهند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، در این شماره می خوانید:
- بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص طرح «شهاب»
- پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان
- گزارش اختصاصی از حضور دانش آموزان در سوگواره «احلی من العسل»
- گفت وگوی اختصاصی با معاون امور بین الملل و مدارس خارج از کشور
- گفت وگوی اختصاصی با رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان
- گزارشی از وضعیت مدرسه استثنایی عرفان در زرندیه استان مرکزی
و ده ها مطلب خواندنی دیگر
مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت متبوع در نظر دارد دوره ی آموزشی کتاب تازه تألیف " بررسی ، تحلیل و روش تدریس برنامه سازی (2) متوسطه فنی و حرفه ای و بازآموزی مبانی علمی آن " با کد 92001599 به مدت 40 ساعت از 1394/8/6 به صورت مجازی و از طریق سامانه ی آموزش های کوتاه مدت LTMS اجرا نماید . هنرآموزان فنی و حرفه ای و کاردانش رشته ی کامپیوتر هنرستان ها ، موظف اند از تاریخ 1394/7/27 لغایت 1394/8/5 با مراجعه به سامانه ی LTMS نسبت به ثبت نام و شرکت در دوره اقدام نمایند هنر آموزانی مجاز به شرکت در این دوره خواهند بود که رشته تدریس ایشان یکی از رشته های زیر باشد :
,آشنایی باکامپیوترپ _ د[(931),آشنایی باکامپیوتر(پیش دانشگاهی )(1120),آشنایی باکامپیوتروکاربردآن (پیش نیازدانشگاهی )(4066),اجزای کامپیوتروآزمایشگاه وکارگاه (4580),زبان تخصصی کامپیوتر(1436),سخت افزارکامپیوتر(1434),سخت افزارکامپیوتر(561),سخت افزارکامپیوتر(4865),سوادکامپیوتری (468),شبکه کامپیوتری (1435),شبکه های کامپیوتری (4867),طراحی به کمک کامپیوتر(4450),طراحی سیستمهای کامپیوتری (599),کاربردکامپیوتر(4067),کاربردکامپیوتر(4439),کارگاه سخت افزاری کامپیوتر(560),کارگاه کامپیوتر(469),کامپیوتر(319),مبانی کامپیوتر(1431),مبانی کامپیوتر(شاخه نظری )(1068),مبانی کامپیوترپیش دانشگاهی (4422),مبانی کامپیوتروبرنامه نویسی (4872),مهارت راهبری کامپیوتر(2032),مهارت سخت افزارکامپیوتر(2035),مهارت شبکه کامپیوتری (2037),برنامه سازی (1433),مهارت کاربری عمومی کامپیوتر(2033),مهارت طراحی باکامپیوتر(2034),مهارت گرافیک کامپیوتری (2036),مهارت برنامه نویسی کامپیوتر(2031),کارگاه بسته های نرم افزاری (1432),برنامه نویسی (67)