اطلاع رسانی فرهنگیان

اطلاع رسانی فرهنگیان

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ
اطلاع رسانی فرهنگیان

اطلاع رسانی فرهنگیان

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ

دستورالعمل اجرایی بازنشستگان عادی سال 92

شیوه نامه‌ی اجرایی بازنشستگان عادی سال 92

سه نقطه را کلیک نمائید:

 

           « شیوه نامه‌ی اجرایی بازنشستگان سال 92 »

               

مدیریت محترم منطقه........

         با احترام به  پیوست شیوه نامه‌ی  اجرائی  بازنشستگی سال 92 ارسال   می گردد.ضمن تشکر از عنایات ویژه ی همکاران آن منطقه به بازنشستگان معزز شایسته است به منظور هماهنگی تمام امور مربوطه ، مدیران محترم  مناطق ترتیبی اتخاذ نمایند  تا امورمربوط به بازنشستگان محترم در کار گروهی بررسی و در اسرع وقت اجرا شود.

1_ در کلیه مناطق 19 گانه شهر تهران کمیته ای متشکل از :

1.    ریاست محترم منطقه

2.    معاونین محترم منطقه

3.    کارشناس مسئول محترم امور اداری (دبیر جلسه)

4.    کارشناس مسئول محترم امور مالی

5.    کارشناس مسئول محترم تعاون و رفاه

2_ بازنشستگی سال 92 در سه مرحله  انجام می شود:

الف) تهیه مدارک مورد نیاز به منظور برقراری حقوق بازنشستگی :

     کارشناس مسئولان محترم امور اداری مناطق حداکثر ظرف 30 روز قبل از بازنشستگی مستخدم، مدارک را به اداره بازنشستگی تحویل نمایند تا حکم تأییدیة برقراری حقوق تحویل بازنشسته محترم گردد. بدیهی است تأخیر در ارسال مدارک موجب بروز خسارت خواهد شد.

ب) تکمیل فرمها :

    شایسته است فرم های : برقراری حقوق (1) - بیمه عمر (2) -  برقراری کمک هزینه عائله مندی و اولاد آقایان (3) - برقراری کمک هزینه عائله مندی و اولاد خانمها (4) - کارت شناسائی (5) - افتتاح حساب (6) کسورایام غیررسمی (7) را در دو برگ پس از تکمیل توسط ذینفع ، از سوی کارشناس مسئولان محترم امور اداری، رفاه و تعاون و امورمالی منطقه تأیید گردیده (مهر شود) و یکجا به وسیله ی کارشناس رابط به این اداره تحویل گردد و برگه ی  دوم ، بعد از تأیید اداره بازنشستگی به منطقه عودت نماید.

     تهیه و تنظیم دقیق لیست اطلاعات بازنشستگان سال 92 به همراه سی دی با فرمت (excel2007) به این اداره تحویل گردد.( فرم چکیده اطلاعات)


ج) مرحله مالی :

      ضروری است تمام بدهی ها اعم از وام ، اموال ، تعهد تحصیلی ، سنوات غیر رسمی ، و ... بوسیلة کارشناسی های مربوطه در منطقه تسویه و در زمان مقرّر به صورت کتبی به بازنشسته محترم ابلاغ گردد .

یادآوری مهم :

    ضروری است کلیه تعهدات (اعم از بانک ها ، مؤسسات و ...) پیش از بازنشسته شدن تعیین تکلیف گردد.

3_  مدارک مورد نیاز بازنشستگان (مشمول ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری)  :

  1/3-  فهرست بازنشستگان مذکور به تفکیک مقطع تحصیلی تا تاریخ 1/7/92 به صورت رایانه ای با تأیید رئیس امور اداری و مدیریت محترم منطقه ، همراه با نامه اداری حداکثر تا تاریخ 1/5/92 به منظور صدور ابلاغ به اداره بازنشستگی ارسال گردد.

  2/3- با توجه به اینکه کلیه اطلاعات بازنشستگان از طریق این اداره وارد سامانه می گردد و نیازی به ورود اطلاعات توسط منطقه نمی باشد. تغییر تاریخ بازنشستگی ممکن نیست و دقت در اعلام تاریخ بازنشستگی مورد تأکید و ضروری است .

  3/3- تهیه فرم های 580 حقوق و مزایای دو سال آخر به صورت رایانه ای و بدون خط خوردگی و لاک گرفتگی از ضروریات است.

  4/3-  اولین حکم استخدام (آزمایشی و  قطعی)

  5/3- گواهی های تأیید شده سنوات غیر رسمی شامل روزمزد، قراردادی، حق التدریس، پیمانی متضمن حقوق و دستمزد، تمام وقت بودن خدمت یا ساعت کار – احکام قراردادی خرید خدمت و پیمان نامه استخدام پیمانی و حکم احتساب سابقه غیر رسمی اولیه .

  6/3- احکام کارگزینی 2 سال آخر خدمت به همراه مرخصی های بدون حقوق، نیمه وقت بانوان، آماده به خدمت، اخراج، تعلیق، انفصال موقت و دائم، غیبت غیر موجه .

  7/3- فرم 502 با آخرین تغییرات از نظر سنوات و عنوان پست بدون خط خوردگی دارای کلیه اطلاعات استخدامی اعم از رسمی و غیررسمی، خدمت نظام، تحصیل، مرخصی بدون حقوق، خدمت نیمه وقت بانوان، اخراج، غیبت ها

  8/3- تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه دارای ابتدا و انتهای خدمت و مدت آن و در صورت داشتن کارت دوره احتیاط ، ارائه تصویر .

  9/3- فرم محاسبه کسور سنوات غیررسمی به همراه فیش واریزی یا فهرست ریز کسور تأیید شده توسط ذیحسابی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران .

  10/3- در صورت عدم پرداخت کسور سنوات غیررسمی ، اخذ و ارسال تعهد و درخواست کتبی از مستخدم مبنی بر کسر از اولین حقوق بازنشستگی و درج آن در پوشه بازنشستگی مستخدم الزامی است.(فرم شماره7)

  11/3- احتساب ایام تحصیل مراقبین بهداشت از تاریخ 1/1/68 به همراه فهرست ریز کسور و فرم 1/5 تأیید شده توسط ذیحسابی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران .

  12/3- احکام 2 سال آخر برای افرادی که به سایر دستگاه ها بدون حفظ پست سازمانی مأمور بوده و از مقصد حقوق دریافت نموده اند. (در غیر اینصورت مواد 143 و 144 قانون استخدام کشوری جهت تعیین گروه شغلی به دفتر معاونت سرمایه نیروی انسانی ریاست جمهوری ارسال گردد).

  13/3- انتقال کسور ایام مأموریت به همراه فهرست ریز کسور و تأییدیه سازمان بازنشستگی کشوری مورد نیاز است .

  14/3- تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه  و کارت ملی (در صورت داشتن توضیحات تصویر صفحه مربوط الزامی است)

  15/3- درخواست محاسبه ایام مرخصی بدون حقوق که در اجرای ماده 49 قانون استخدام کشوری به منظور تحصیلات عالیه بوده به همراه در خواست مرخصی بدون حقوق جهت ادامه تحصیل در زمان اشتغال و فرم محاسبه کسور و فیش واریزی (در غیر اینصورت به مأخذ 5/22 درصد از آخرین حقوق ایام اشتغال محاسبه گردد.)

  16/3- انتقال کسور حق بیمه ایام خدمت پیمانی و قراردادی از تأمین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری و گرفتن اعلام وصول سازمان بازنشستگی کشوری و درج در پوشه مدارک بازنشستگی مستخدم .

  17/3- گواهی از عامل ذیحساب منطقه مبنی بر کسر کسور ایام نیمه وقت مازاد بر 3 سال به مأخذ نصف حقوق و آماده به خدمت از جهت دریافت حقوق گروه و پایه .

  18/3- گواهی ابتدا و انتهای ایام تحصیل در مراکز تربیت مربی کودک ، تربیت معلم، دانشسرای مقدماتی راهنمایی،دانشسرای عالی و مدرسه عالی بهداشت (تحصیل کمتر از یک سال قابل محاسبه نمی باشد)

  19/3- تصویر مجوز اولیه برقراری همترازی با اعضاء هیأت علمی و مشخص شدن پایه های سالیانه در احکام کارگزینی .

  20/3- کلیه احکام و مدارک ارسالی می بایست بعد از امضاء کارشناس مسئول محترم امور اداری منطقه با مهر کارگزینی برابر اصل شود.

 21/3- تکمیل فرم کسور ضمیمه1/5 مربوط به ایام اسارت آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی و زندانیان سیاسی سابق و تعهد مبنی بر پرداخت کسور. (ایام اسارت قبل از استخدام دو برابر و حین استخدام یک برابر قابل محاسبه می باشد)

22/3- ادامه به خدمت شاغلین دارای 30 سال سابقه و بالاتر در دوره تحصیلی ابتدایی و جنسیت مرد در کلیه دوره های تحصیلی و اداری  با نظر موافق منطقه  تا پایان سال تحصیلی 93-92 بلامانع می باشد .

23/3- افتتاح حساب در یکی ازشعب بانک صادرات شهرتهران با کد 03 (فرم شماره 6)

4_ اطلاعات بازنشستگان سال 92  از طریق اداره بازنشستگی وموظفین شهر تهران، ورود به سامانه و سپس به سازمان بازنشستگی کشوری ارسال می گردد و نیازی به ورود اطلاعات از طریق مناطق نمی باشد:

1/4_ کلیه اطلاعات فردی و حقوقی ( رسمی و غیر رسمی )  بازنشستگان سال 92 می بایست در فرم یک و دو (580 )  با کمال دقت به همراه سایر مدارک به اداره بازنشستگی و موظفین شهر تهران ارسال گردد.

2/4_ دقت در اطلاعات فرم یک و دو (580) در هنگام دریافت از سیستم رایانه از نظر صحت اطلاعات فردی و حقوقی به خصوص تاریخ اجرای بازنشستگی مورد تآکید است .

3/4_ اطلاعات بازنشستگان به صورت متمرکز از طریق اداره بازنشستگی به سازمان بازنشستگی کشوری ارسال میگردد.

4/4_ قبل از ارسال پوشه مدارک بازنشستگان به اداره بازنشستگی از نظر سنوات خدمت و صدور طبقات مربوطه بر اساس مدرک تحصیلی و  احکام کارگزینی 2 سال آخر خدمت مورد بررسی دقیق قرار گرفته تا تضییع حقی صورت نپذیرد.

5_  بازنشستگی پیش از موعد :

1/5_ در ارتباط با بازنشستگی پیش از موعد به محض دریافت هر گونه دستورالعملی ، به صورت متمم به مناطق ارسال خواهد شد .

6_  نکات قابل توجه :

1/6_ از تحویل و ارسال پرونده بازنشسته به افراد ذینفع خودداری گردد.

2/6_ در مواردی که نیاز به اصلاح ابلاغ و یا حکم تأییدیه برقراری حقوق می باشد از طریق اداری یا توسط رابط محترم بازنشستگی منطقه اقدام گردد.

3/6_ همکاران محترم امور اداری مناطق در صورت نیاز به راهنمائی و ارتباط با کارشناسان مربوطه و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  66750343- 66755661  تماس حاصل نمایند.

4/6-  با توجه به اینکه مسئولیت صحت تمام اطلاعات با منطقه می باشد شایسته است کلیه اطلاعات اداری ، مالی و بیمه ی افراد با نهایت دقت در فرم ها درج و تایید گردد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.